כמעסיק אני מקבל מדי שבוע עשרות קורות חיים. מעולם לא נחשפתי לכמות גדולה כל כך של תיאורים שונים וצבעוניים לאחראי משמרת במסעדה. מחפשי העבודה שידם קלה על המייל מפגיזים מודעות דרושים אפשר לקרוא לזה CVSPAM . איך הם מצפים שמעסיק יבחין בהם מתוך הג'ונגל של קורות החיים? לכן שאלו את עצמכם, כמועמדים פוטנציאליים, איך תבדלו את עצמכם מיתר המועמדים? כיצד תגרומו למעסיק לשים לב אליכם ואף לזמן אותכם לראיון הנחשק? עצה שלי, אל תשלח קורות חיים.
שלחו רק את ההמלצות - מועמדים נוטים , בו נאמר ליפות את המציאות כשהם כותבים קורות חיים. כששולחים המלצות המעסיק רואה שמדובר באדם רציני ושיש 'בשר'. אחרי ההמלצות ניתן להוסיף את קורות החיים. בדרך כלל הסדר הוא הפוך שולחים את קורות החיים ובסוף מוסיפים 'המלצות ימסרו על פי דרישה'. תשלחו קודם את ההמלצות ורק לאחר מכן ' קורות החיים ימסרו על פי דרישה'.
צרו מצגת - כמו שמוכרים כל מוצר במקרה של חיפוש עבודה אתם מוכרים את עצמכם. חישבו מה יותר קל וכיף לראות טקסט וורדי מעופש שיש עוד אלף כמוהו או מצגת צבעונית ומרגשת. צרו מצגת עם תמונות שלכם, שמתארת את העבודה שעשיתם, שלבו בה אלמנטים מקורות החיים שלכם. בפלטפורמה כזו ניתן ואף רצוי לשלב גם הומור.
מייל אישי ומחושב - אם מדובר בחברה שאתם באמת רוצים לעבוד בה סביר להניח שאתם מכירים אותה ואת השוק בה היא פועלת. שלחו למעסיק מייל שמסביר איך אתם תצליחו לתת מענה לצורך שלו. אל תשתמשו בתיאורים הבנאלים השחוקים 'אני אסרטיבי, בעל יוזמה ובלה בלה בלה' אלא נסו להסביר בצורה אופרטיבית כיצד תועילו לחברה ולמה הוא מפסיד אם הוא לא שוכר אתכם.
לסיכום, אסור לשכוח שכמועמדים אתם נמצאים בתחרות עם עשרות ואולי אף מאות אחרים. אם אתם רוצים להשיג את העבודה אתם חייבים למשוך את תשומת ליבם של המעסיקים. השקיעו זמן בשיווק של עצמכם אם אתם מעוניינים שהמעסיק יגמול לכם בחזרה.
שלחו רק את ההמלצות - מועמדים נוטים , בו נאמר ליפות את המציאות כשהם כותבים קורות חיים. כששולחים המלצות המעסיק רואה שמדובר באדם רציני ושיש 'בשר'. אחרי ההמלצות ניתן להוסיף את קורות החיים. בדרך כלל הסדר הוא הפוך שולחים את קורות החיים ובסוף מוסיפים 'המלצות ימסרו על פי דרישה'. תשלחו קודם את ההמלצות ורק לאחר מכן ' קורות החיים ימסרו על פי דרישה'.
צרו מצגת - כמו שמוכרים כל מוצר במקרה של חיפוש עבודה אתם מוכרים את עצמכם. חישבו מה יותר קל וכיף לראות טקסט וורדי מעופש שיש עוד אלף כמוהו או מצגת צבעונית ומרגשת. צרו מצגת עם תמונות שלכם, שמתארת את העבודה שעשיתם, שלבו בה אלמנטים מקורות החיים שלכם. בפלטפורמה כזו ניתן ואף רצוי לשלב גם הומור.
מייל אישי ומחושב - אם מדובר בחברה שאתם באמת רוצים לעבוד בה סביר להניח שאתם מכירים אותה ואת השוק בה היא פועלת. שלחו למעסיק מייל שמסביר איך אתם תצליחו לתת מענה לצורך שלו. אל תשתמשו בתיאורים הבנאלים השחוקים 'אני אסרטיבי, בעל יוזמה ובלה בלה בלה' אלא נסו להסביר בצורה אופרטיבית כיצד תועילו לחברה ולמה הוא מפסיד אם הוא לא שוכר אתכם.
לסיכום, אסור לשכוח שכמועמדים אתם נמצאים בתחרות עם עשרות ואולי אף מאות אחרים. אם אתם רוצים להשיג את העבודה אתם חייבים למשוך את תשומת ליבם של המעסיקים. השקיעו זמן בשיווק של עצמכם אם אתם מעוניינים שהמעסיק יגמול לכם בחזרה.
הכותב שותף במשרד ביט תקשורת בוטיק
יחסי ציבור בלתי רגילים
יחסי ציבור בלתי רגילים